Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,335 13 mei 2024 17:35
  • -0,070 (-0,20%) Dagrange 34,280 - 34,515
  • 4.670.218 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell? -- Vervolg

22.766 Posts
Pagina: «« 1 ... 1134 1135 1136 1137 1138 1139 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 MIDAS 12 mei 2024 23:18
    quote:

    Wingnut schreef op 11 mei 2024 11:21:

    [...]

    Als ik bij DeGiro kijk zijn de dagelijkse Shell volumes in London slechts 10-15% van de volumes in Amsterdam, terwijl de buy back volumes ongeveer gelijk zijn. Kun je dit verklaren?
    ?
    Average volume London 11.1miljoen stuks bij de giro.
    Inkopen maar 5-7% in London en op de aex 10-15% op dagvolume.
    Tegen vrijdag 36eur mark my Words
  2. Dividend-Shell 13 mei 2024 11:12
    Nog steeds aan de zijlijn, afwachtend op uitoefening van mijn geschreven calls op 34 en 35. Ik laat het gewoon in de money aflopen en neem mijn winst. Wel jammer dat mijn optiehandel wat stil ligt, vondt het wel leuk die beweging rondom 30, maar nu geduld bewaren totdat Shell wat daalt.
  3. forum rang 6 Candelll 13 mei 2024 12:13
    De vertraging van de vraag naar brandstof en het rentepessimisme wegen op de olieprijzen
    Door Irina Slav - 13 mei 2024, 01:37 uur CDT

    De prijzen voor ruwe olie begonnen de week met een daling vanwege tekenen van een afnemende vraag naar brandstof en nog meer aanwijzingen van de Fed dat er niet snel renteverlagingen komen.

    Brent handelde onder de $83 per vat en West Texas Intermediate noteerde eerder op de dag iets boven de $78 per vat, na een verlies van 1% op vrijdag, nadat de EIA meldde dat de benzine- en destillaatvoorraden waren toegenomen en analisten de verwachtingen herhaalden over vertragingen in de renteverlagingen.
    De EIA rapporteerde een bescheiden stijging van de voorraden benzine en middendestillaten voor de week tot 3 mei, waarbij benzine met 900.000 vaten werd toegevoegd en de destillaten met 600.000 vaten stegen per week vóór het begin van het zomerse rijseizoen.

    Bloomberg merkte ondertussen in een rapport op dat de laatste inflatiegegevens uit China hadden bijgedragen aan het pessimisme over de vraag naar olie, terwijl Reuters de cijfers interpreteerde als een suggestie voor een herstel van de consumentenvraag.

    De laatste Chinese CPI-waarde kwam voor april uit op 0,3% op jaarbasis, terwijl de kerninflatie deze maand met 0,7% steeg.

    “De prijsgegevens suggereren dat de binnenlandse vraag zich herstelt, vraag en aanbod blijven verbeteren en dat de vooruitzichten voor de binnenlandse vraag en het prijsherstel optimistisch zijn”, vertelde een analist van de China Everbright Bank aan Reuters. Hij voegde eraan toe: “De consumentenprijzen blijven echter laag en de industriële De productiesector staat nog steeds onder druk, als gevolg van onvoldoende effectieve vraag en het herstel in de sector is nog steeds niet voldoende in evenwicht.”
    Aan de andere kant verwachten de meeste analisten dat de OPEC+ de productieverlagingen tijdens de volgende bijeenkomst begin juni zal handhaven, wat erop wijst dat de prijzen ondanks de combinatie van bearish factoren een bodem hebben. Deze verwachtingen waren voor het hoofd van het IEA, Fatih Birol, aanleiding om de OPEC te waarschuwen voor het verband tussen hoge olieprijzen en inflatie.

    “Het is aan hen om te beslissen wat ze gaan doen, maar in deze zeer kwetsbare situatie van de wereldeconomie is het minste wat de landen, en vooral de olie-importerende ontwikkelingslanden, nodig hebben hoge olieprijzen, die op hun beurt de economie zullen aanjagen. de inflatie loopt op”, zei Birol vorige week.
  4. Schuinsmarcheerder 13 mei 2024 19:50
    quote:

    Dividend-Shell schreef op 13 mei 2024 11:12:

    Nog steeds aan de zijlijn, afwachtend op uitoefening van mijn geschreven calls op 34 en 35. Ik laat het gewoon in de money aflopen en neem mijn winst. Wel jammer dat mijn optiehandel wat stil ligt, vond het wel leuk die beweging rondom 30, maar nu geduld bewaren totdat Shell wat daalt.
    Ja, ik zit met hetzelfde dilemma. Ik zou het liefst gewoon mijn huidige stukjes houden, maar heb er ook call opties op geschreven. Ziet er naar uit dat ik ze na drie jaar (aankoop €16,20) voor €34,= af zal moeten geven ....... met pijn in het hart. ;-)
  5. forum rang 9 nine_inch_nerd 13 mei 2024 21:30
    Olieprijzen hoger gesloten

    De olieprijzen zijn maandag hoger gesloten, geholpen door tekenen van een verbeterende vraag van belangrijke importeur China en mogelijke verstoringen van het aanbod in Canada.

    Bij een settlement van 79,212 dollar werd een vat West Texas Intermediate op dagbasis 1,1 procent duurder.

    Uit Chinese gegevens van dit weekend bleek dat de consumentenprijzen in april voor de derde maand op rij zijn gestegen, terwijl de producentenprijzen hun dalingen voortzetten. Dit wijst op een verbeterde binnenlandse vraag.

    Aan het aanbodfront waren beleggers op hun hoede vanwege mogelijke verstoringen van de olieaanvoer als gevolg van bosbranden in West-Canada. Ook zijn er zorgen over de aanvallen van Oekraïne en Rusland op elkaars energie infrastructuur.

    De spanningen in het Midden-Oosten houden aan, maar hebben vooralsnog niet geleid tot verstoringen in de olieaanvoer.

    Verder zal het van belang zijn of de Amerikaanse regering zijn strategische reserves zal gaan verhogen en kijkt men uit naar de volgende OPEC-vergadering op 1 juni. Hierbij is het de vraag of de OPEC en haar bondgenoten de afgesproken productieverlagingen zouden kunnen handhaven om de prijzen te ondersteunen.
  6. forum rang 9 Ron-tron system 13 mei 2024 22:03
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 13 mei 2024 19:50:

    [...]

    Ja, ik zit met hetzelfde dilemma. Ik zou het liefst gewoon mijn huidige stukjes houden, maar heb er ook call opties op geschreven. Ziet er naar uit dat ik ze na drie jaar (aankoop €16,20) voor €34,= af zal moeten geven ....... met pijn in het hart. ;-)
    Ik heb geen aandelen Shell en zit met geschreven calls voor dec’24 strike 32eur.
22.766 Posts
Pagina: «« 1 ... 1134 1135 1136 1137 1138 1139 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links