Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,400 14 mei 2024 17:35
  • +0,460 (+2,01%) Dagrange 22,760 - 23,620
  • 371.078 Gem. (3M) 238,6K

AMG 2024

3.459 Posts
Pagina: «« 1 ... 168 169 170 171 172 173 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 christo1 14 mei 2024 14:33
    quote:

    Xynix schreef op 14 mei 2024 13:52:

    [...]
    Nou heb ik wel de indruk dat dit soort beginnende handelsoorlogen, hoe triest ook, op zich AMG wel in de kaart spelen. Maakt hun relatieve belang als "niet-Chinese" leverancier wel groter. En AMG als take-over target dus aantrekkelijker.
    Probleem is dat de tussenschakels nog steeds chinees is voor lithium carbonaat en dat de grootste spodumene volumes geboekt zijn voor een chinese afnemer via contracten, dus AMG zit voor dat gedeelte gebonden aan de chinezen.

    Voor hun lithium hydroxide raffinaderij kan AMG ofwel lithium carbonaat aankopen van derden die niet chinees zijn of voor derden hun lithium carbonaat verwerken naar lithium hydroxide maar dan verdiend AMG enkel een fee terwijl het de bedoeling is/was van AMG op de volledige keten in huis te hebben om zo maximaal te profiteren.

    Mvg
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 14 mei 2024 14:37
    De staat Minas Gerais is de thuisbasis van de bloeiende Lithiumvallei in Brazilië ASX-junioren zetten hun expertise op het gebied van hardrockmijnbouw in de regio in.

    Het land positioneert zichzelf om een belangrijke speler te worden op het gebied van kritieke mineralen in de wereld en het potentieel van hard rock-lithium wordt snel werkelijkheid nu autofabrikanten als BYD en Volkswagon door de regio cirkelen op zoek naar voorraden van het batterijmetaal.

    In het gebied wordt al sinds het begin van de jaren negentig hardsteenlithium gewonnen, toen Companhia Brasileire De Litio zijn Cachoeira-mijn ontdekte en ontwikkelde, die Li2O produceert met een productiesnelheid van 42.000 ton per jaar.
    Het herbergt ook de lithium-tantaal-niobium-tinmijn van AMG, die een capaciteit heeft van 130.000 ton per jaar.

    stockhead.com.au/resources/who-are-th...

    Kijk kijk de Ausies beginnen ook de naam van ons AMG in het vizier te krijgen.
  3. forum rang 4 Xynix 14 mei 2024 15:12
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 14 mei 2024 14:37:

    De staat Minas Gerais is de thuisbasis van de bloeiende Lithiumvallei in Brazilië ASX-junioren zetten hun expertise op het gebied van hardrockmijnbouw in de regio in.

    Het land positioneert zichzelf om een belangrijke speler te worden op het gebied van kritieke mineralen in de wereld en het potentieel van hard rock-lithium wordt snel werkelijkheid nu autofabrikanten als BYD en Volkswagon door de regio cirkelen op zoek naar voorraden van het batterijmetaal.

    In het gebied wordt al sinds het begin van de jaren negentig hardsteenlithium gewonnen, toen Companhia Brasileire De Litio zijn Cachoeira-mijn ontdekte en ontwikkelde, die Li2O produceert met een productiesnelheid van 42.000 ton per jaar.
    Het herbergt ook de lithium-tantaal-niobium-tinmijn van AMG, die een capaciteit heeft van 130.000 ton per jaar.

    stockhead.com.au/resources/who-are-th...

    Kijk kijk de Ausies beginnen ook de naam van ons AMG in het vizier te krijgen.
    Ik kan er zelf ook best mee leven als ik het niet meer ga zien dat AMG zelf in het veld gaat oogsten. Als simpel particuliertje mogen ze van mij ook het veldje wel verkopen ;-).
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 14 mei 2024 16:09
    quote:

    Xynix schreef op 14 mei 2024 15:46:

    [...]
    En ze gaan daarbij alvast uit van de nieuwe capaciteit. :-)
    Uiteraard We kijken vooruit doet Pilbara ook .

    Pilbara Minerals staat open voor 'geweldige' overnamemogelijkheden.

    www.mining.com/web/pilbara-minerals-o...

    kijken de Ausies oogjes begerig naar ons ?

    Spannende tijden omdat We echt in een momentum zitten van ongekende potentieel en kansen .
  5. forum rang 5 Money Never Sleeps 14 mei 2024 16:12
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 14 mei 2024 16:09:

    [...]

    Uiteraard We kijken vooruit doet Pilbara ook .

    Pilbara Minerals staat open voor 'geweldige' overnamemogelijkheden.

    www.mining.com/web/pilbara-minerals-o...

    kijken de Ausies oogjes begerig naar ons .

    Spannende tijden omdat We echt in een momentum zitten van ongekende potentieel en kansen .
    Maar eerst investeren in de huidige "assets" dat dan weer wel. Gaat allemaal nog wel ff duren.
  6. forum rang 8 beleggertje2020 14 mei 2024 18:10
    Denk dat de USA hier nog vet roet in het eten gaat gooien met hun importheffingen ! Mensen kopen dan toch heel veel liever gewoon een benzine-auto of een ongestekkerde hybride denk ik. AMG zie ik t.g.v Biden nog wel dalen naar 10 Euro koers ! Geloof maar gerust dat men in Europa zo met de grote Duitse auto-industrie ook naar 100% importheffingen gaat voor Chinese EV auto's en de daarvoor benodigde grondstoffen. Dat gaan zeer veel veel consumenten niet betalen . Die zeggen F...ck You !
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 14 mei 2024 19:15
    Kleine, goedgebouwde Chinese EV, de Seagull genaamd, vormt een grote bedreiging voor de Amerikaanse auto-industrie

    Ford-CEO Jim Farley heeft het werk van Caresoft aan de Seagull gezien en de snelle groei van BYD over de hele wereld gezien, vooral in Europa, waar hij vroeger de activiteiten van Ford leidde.
    Hij gaat verhuizen om van bedrijf te veranderen.
    Een klein ‘skunkworks’-team ontwerpt een nieuwe, kleine elektrische auto van de grond af aan om de kosten laag en de kwaliteit hoog te houden, vertelde hij eerder dit jaar aan analisten.

    Chinese makers, zei Farley, verkochten twee jaar geleden bijna geen elektrische voertuigen in Europa, maar nu hebben ze 10% van de markt voor elektrische voertuigen in handen.
    Het is waarschijnlijk dat ze over de hele wereld zullen exporteren en mogelijk in de VS zullen verkopen.

    Ford bereidt zich voor om dat tegen te gaan. '
    Beschouw niets als vanzelfsprekend,' zei Farley.
    “Deze CEO niet.”

    moodycountyenterprise.com/stories/sma...,82259
  8. axie 14 mei 2024 20:41
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 14 mei 2024 18:10:

    Denk dat de USA hier nog vet roet in het eten gaat gooien met hun importheffingen ! Mensen kopen dan toch heel veel liever gewoon een benzine-auto of een ongestekkerde hybride denk ik. AMG zie ik t.g.v Biden nog wel dalen naar 10 Euro koers ! Geloof maar gerust dat men in Europa zo met de grote Duitse auto-industrie ook naar 100% importheffingen gaat voor Chinese EV auto's en de daarvoor benodigde grondstoffen. Dat gaan zeer veel veel consumenten niet betalen . Die zeggen F...ck You !
    Jij hebt duidelijk geen kennis van zaken. Hoeveel EV's importeert USA uit China momenteel? Ik denk dat het niet heel veel zijn. Dus delta in vraag ten opzichte van oude situatie is nul.

    China is momenteel de grote motor achter de EV groei (ongeveer 50% van alle EV verkopen), daarna Europa en pas op derde plek USA. Europa zal niet zo snel hoge import heffingen invoeren vanwege belangen van Duitse automobiel industrie in China. Kortom: De groei van EV gaat dus gewoon door en in USA wordt de groei met name aangedreven door Tesla en handjevol Europese, Koreaanse en Japanse spelers.
  9. axie 14 mei 2024 20:47
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 14 mei 2024 19:15:

    Kleine, goedgebouwde Chinese EV, de Seagull genaamd, vormt een grote bedreiging voor de Amerikaanse auto-industrie

    Ford-CEO Jim Farley heeft het werk van Caresoft aan de Seagull gezien en de snelle groei van BYD over de hele wereld gezien, vooral in Europa, waar hij vroeger de activiteiten van Ford leidde.
    Hij gaat verhuizen om van bedrijf te veranderen.
    Een klein ‘skunkworks’-team ontwerpt een nieuwe, kleine elektrische auto van de grond af aan om de kosten laag en de kwaliteit hoog te houden, vertelde hij eerder dit jaar aan analisten.

    Chinese makers, zei Farley, verkochten twee jaar geleden bijna geen elektrische voertuigen in Europa, maar nu hebben ze 10% van de markt voor elektrische voertuigen in handen.
    Het is waarschijnlijk dat ze over de hele wereld zullen exporteren en mogelijk in de VS zullen verkopen.

    Ford bereidt zich voor om dat tegen te gaan. '
    Beschouw niets als vanzelfsprekend,' zei Farley.
    “Deze CEO niet.”

    moodycountyenterprise.com/stories/sma...,82259
    Link werkt niet.

    Maar inderdaad heel knap wat BYD gedaan heeft in zo'n korte tijd. Ook met name en mede mogelijk gemaakt door de Chineze overheid. De Chinezen zijn uiterst ambitieus, harde werkers en hoog opgeleid. Je ziet duidelijk aan de EV Policy in China dat het overheids beleid is om wereld dominantie op het gebied van EV te worden. Ze zijn met name een bedreiging voor middelmatige autofabrikanten zoals de Franse (Renault, Stellantis, Ford en voor een deel volkswagen). De luxe merken in Duitsland hebben er denk ik minder van te vrezen behalve dat ze nu ver achterlopen op technologie en dat proberen in te lopen.
3.459 Posts
Pagina: «« 1 ... 168 169 170 171 172 173 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links