Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 16,425 13 mei 2024 17:35
  • +0,195 (+1,20%) Dagrange 16,280 - 16,530
  • 3.623.523 Gem. (3M) 3,7M

ABN AMRO 2024

2.967 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 149 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 28 april 2024 22:38
    2.000 CICC-bankiers worden geconfronteerd met loonsverlagingen

    China International Capital Corporation verlaagt het basisloon van onshore investeringsbankiers met maar liefst 25 procent, aldus drie bronnen, in een grote poging om de kosten te verlagen te midden van de volatiele markten en de bezuinigingen in Peking.

    Een aantal van de getroffen dealmakers zijn vrijdag op de hoogte gebracht van de bezuinigingen, die onmiddellijk van kracht zullen worden.

    De salarisverlagingen zullen gevolgen hebben voor meer dan 2.000 bankiers, en komen nadat een van de grootste zakenbanken in China qua personeelsbestand de bonussen voor bankiers vorig jaar met maar liefst 40 procent heeft verlaagd.

    Vorig jaar verlaagde concurrent Citic Securities (6030) de lonen in zijn investment banking-divisie met maar liefst 15 procent.

    En hier maar klagen die hebberds van ABN over hun CAO.
  2. forum rang 5 Gaasp 28 april 2024 23:01
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 28 april 2024 22:38:

    2.000 CICC-bankiers worden geconfronteerd met loonsverlagingen

    En hier maar klagen die hebberds van ABN over hun CAO.
    Dit valt echt niet te vergelijken hoor. De investment bankiers van ABN vallen helemaal niet onder de CAO. Die zitten daar qua beloning ver boven. De "gewone" medewerkers mogen er best wel wat meer bijkrijgen, vind ik.
  3. forum rang 5 DNFTT 28 april 2024 23:15
    quote:

    Return on Equity/vh Free1 schreef op 28 april 2024 20:03:

    Nou, dan zou ik eens googelen op J.C. Flowers.
    Een naam die ook als kandidaat koper van ABNAMRO wel eens kan verrassen.
    Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen te vinden, de kans dat CVC of een vergelijkbare club een aandeel in ABN neemt is verwaarloosbaar.
  4. Return on Equity/vh Free1 29 april 2024 07:22
    Het speelt voornamenlijk bij de kleinere banken.

    Om mij tot NL te beperken;
    NIBC ging ook door de handen van J.C. Flowers en Co.
    Nu wordt KNAB door hen gekocht via BAWAG (een van huidige of (voormalige ?) deelnemingen).
    En ook in nieuwkomer Bunq participeert inmiddels een investeerder; Pollen Street Capital.

    ABNAMRO is enigszins vergelijkbaar met Bawag uit Oostenrijk.
  5. Mr Zorin 29 april 2024 12:04
    quote:

    Return on Equity/vh Free1 schreef op 29 april 2024 07:22:

    Het speelt voornamenlijk bij de kleinere banken.

    Om mij tot NL te beperken;
    NIBC ging ook door de handen van J.C. Flowers en Co.
    Nu wordt KNAB door hen gekocht via BAWAG (een van huidige of (voormalige ?) deelnemingen).
    En ook in nieuwkomer Bunq participeert inmiddels een investeerder; Pollen Street Capital.

    ABNAMRO is enigszins vergelijkbaar met Bawag uit Oostenrijk.
    Absoluut, waarom zou Flowers of een CVC geen belang nemen in ABN?
    Is gewoon een zekerheidje met de enorme gestegen dividenden en eigen aandeleninkoopprogramma’s.. Neem daarbij de gestegen rente, altijd goed voor het verdienmodel.. En laat oude kalkoen la garde eens de rente over een 3 tot 6 maanden verlagen met een kwartje(0.25%)..

    So what? Swa, Dan verlaagt abn toch gewoon de spaarrente met 0.25%..
    Hier gaat geen man overboord. Genoeg rentespek voor (ABN en ook ING trouwens in deze) om nog jaren en jaren plezier van te hebben..

    Ergo: je moet toch eigenlijk wel van de ratten besnuffeld zijn, door de mieren gebeten, als je dit soort kwaliteitsaandelen, Supervaste waardeaandelen, laat liggen nu, als je zelfrespecterende beleggert..

    Als je de banken niet oppikt(ook een rabo, koopt voor 1 miljard eigen obli’s in, doen ze ook niet van de de armoede, geld klotst daar ook over de plinten heen..) dan kun je maar beter stoppen met beleggen, in mijn bescheiden mening.. :-)
  6. Return on Equity/vh Free1 29 april 2024 14:39
    Midas/O, nu sla je de plank toch echt ff een tikkie mis.
    (ik weet overigens niet of ze die uitdrukking kennen in België of Dubai)
    Ik heb je regelmatig verdedigd op het forum, ik waardeerde je kritische postings temidden alle halaluja verhalen over de kansen bij ANAMRO.
    Een kritischer geluid vind ik altijd goed.

    Maar Deutsche Bank, een van mijn 14 beleggingen in Europese banken is toch echt een succes/herstel verhaal.
    Kijk niet naar vandaag maar naar een jaar, elke analist was destijds super negatief m.n. t.a.v. de legacy.
    Net zo als bij Unicredit destijds.
    Unicredito steeg in een paar jaar van E. 8,- naar nu E. 35,-
    Ja, Deutsche Bank verdubbelde "slechts" in 1 jaar, ook na de door jou genoemd dipje vandaag, maar is dat dan zo'n drama ?
  7. forum rang 9 nine_inch_nerd 29 april 2024 16:53
    Nu donderdag ING...

    Beursblik: Voorzichtig eerste kwartaal verwacht bij ING

    ING heeft naar verwachting in het eerste kwartaal iets minder omzet en winst geboekt dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dit bleek uit de analistenconsensus die ING zelf heeft samengesteld.
    De kwartaalomzet daalde volgens de analisten die bijdroegen aan de consensus op jaarbasis van 5,6 miljard euro naar 5,4 miljard euro.
    De netto rentebaten dalen naar verwachting van 4 miljard euro naar 3,8 miljard euro.
    Onder aan de streep is naar verwachting de nettowinst gedaald van 1,6 miljard euro naar 1,5 miljard euro ten opzichte van een jaar geleden.
    Er wordt rekening gehouden met een gelijke CET-ratio van 14,8 procent en dat de rentabiliteit van het eigen vermogen is gestegen van 9,7 naar 11,2 procent.

    Verwachting voor geheel 2024
    Zelf verwacht ING dat de omzet op jaarbasis sterk zal blijven, zij het iets lager dan in 2023.De consensus ligt op 22 miljard euro ten opzichte van 22,6 miljard euro gedurende 2023.
    De nettowinst zal volgens de analisten in 2024 naar verwachting uitkomen op 6 miljard euro ten opzichte van 7,3 miljard euro in 2023.
    Volgens ING zal de CET1-ratio naar verwachting convergeren naar ongeveer 12,5 procent, waarbij de analisten rekening houden met 13,8 procent. In 2023 bedroeg dit nog 14,7 procent.
    De bank zelf schat het rendement op eigen vermogen in op ongeveer 12 procent, waarbij de analisten rekening houden met 12,2 procent. Dit lag in 2023 nog op 14,8 procent.
  8. forum rang 6 MIDAS 30 april 2024 08:21
    In de US viel afgelopen weekend een bank(je) omver maar het nieuws kwam niet echt door daarom wou ik dit toch even melden.
    Er worden nog meer problemen verwacht dit jaar bij andere regionale bank(jes).
    De economie in Nederland zal net zoals in België meer en meer in het slop geraken en dat is toch slecht nieuws voor banken.
    Het kantelpunt is zeer dichtbij waarbij het glas bij elk nieuws halfleeg is.
2.967 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 149 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links